logotyp

Exkurze JE Dukovany

03.05. 2016
Ve čtvrtek 28. 4. 2016 se v 7:45 schází žáci 9. A, 9. B na autobusovém nádraží. Důvodem srazu na autobusovém nádraží je celodenní poznávací výlet. Společně s námi  se schází i paní učitelka Pešková a pan učitel Navrátil, kteří s sebou mají hlavně hodně nervů a vypadají, že mají i dobrou náladu. V 8:00 míjíme ceduli Jemnice a vyrážíme s úsměvem na tváři do Náměště nad Oslavou. Po cestě plné smíchu, která rychle uplynula, v dálce vidíme ceduli s názvem města, které je naší první zastávkou. Naším cílem v Náměšti nad Oslavou je zámek, který už jsme viděli z dálky, když jsme vjížděli do města. Náš řidič, pan Nekula mladší zaparkoval autobus a všichni se začali hrnout ven, jako by šlo o život. Všichni jsou venku, ale zámek nikde, rozhlédli jsme se a viděli ho na vrcholku kopečka, pro nás v tu chvíli přímo kopce. Co se dalo dělat, všichni se dali do chůze a po chvilce vyšli na horu. Byli jsme unavení, jako bychom se vraceli z exkurze, ale to byl teprve začátek. Na nádvoří jsme se rozdělili na dvě skupinky, kterých se ujaly paní průvodkyně. Zatímco 9. A už byla na prohlídce, my jsme měli ještě chvíli čas, nemarnili jsme ho a začali všechno fotit, tedy hlavně holky a paní učitelka. Za chvilku si pro nás přišla paní průvodkyně a my šli poznávat vnitřní krásu zámku. Po skončení prohlídky jsme potleskem poděkovali a plni dojmů jsme se vrátili zpět k autobusu. Tentokrát po zdolání kopce měli všichni energie dost. Jak jsme rychle vystoupili, tak rychle jsme nastoupili. Vydali jsme se k druhé zastávce, kterou byla Dalešická přehrada. Po chvilce cesty jsme dorazili na místo, kde už na nás čekaly dvě paní průvodkyně. Řekly nám spoustu informací, než jsme se vydali do budovy, kde jsme se koukali na film. Ten bavil obzvláště našeho pana učitele Navrátila. Po skončení filmu jsme nasadili bílé helmy a šli to prozkoumat, jak to všechno funguje. Rafičky na hodinách tikaly rychle a zase jsme seděli v autobuse a vyráželi k naší poslední zastávce k Jaderné elektrárně Dukovany. Po chvilce jsme všichni usedli na židle v promítací místnosti, kde nás uvítala zde pracující paní. Řekla nám základní informace a pustila nám dva filmy. Poté jsme se rozdělili na dvě skupiny a společně s dozorem jsme se vydali zjistit další informace o elektrárně. Všichni jsme si to užívali. Čas uplynul jako voda a my museli opustit elektrárnu a vydat se směrem k domovu. Kolem 17. hodiny jsme dorazili do Jemnice a s mnoha vzpomínkami, fotkami a novými informacemi se vydali domů. Musím říci, že 9. B si exkurzi užila, nabyla spousty vědomostí  a hlavně vytvořila nové společné vzpomínky. Děkujeme!
Za 9. B napsala Monika Fukalová

Zpět na hlavní výpis

AKTUALITY

Facebook ZŠ v Jemnici

obrázek
Nejaktuálnější informace naleznete na našem facebookovém profilu.

Časopis Jemňáček

Přečtěte si letošní 4. číslo časopisu Jemňáček.

Videa ZŠ v Jemnici

obrázek
Aktuální videa Základní školy v Jemnici
Základní škola v Jemnici, p.o., nám. Svobody 88, 675 31 Jemnice
Tel: 731 180 822, e-mail: hirt.z@zsjemnice.cz

Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.